Тема. Галина Пагутяк. «Зачаровані музиканти» -
роман-фєеєрія; села і містечка Галичини як прояв місцевого колориту та
історичного тла оповіді; містичні і міфологічні алюзії в романі; ідея єдності
людини з її витоками і природою, в якій вона живе; особливості авторського
стилю письменниці.
Галина Василівна Пагутяк
(Москалець) народилася 26 липня 1958 р. у с. Залокоть Дрогобицького району на
Львівщині у родині педагогів, яка згодом переїхала до села Уріж. Після
закінчення 10-го класу не змогла вступити до вишу і «з відчаю» почала писати. Трудовий
шлях почала в колгоспі, потім була робота на Бориславському порцеляновому
заводі. Саме тоді вийшла друком повість «Діти». Закінчила українську філологію
Київського державного університету ім. Т. Шевченка (тепер - Київський
національний університет ім. Т. Шевченка). Працювала у школі, у Дрогобицькому
краєзнавчому музеї, приватній школі, Львівській картинній галереї. Тепер місце
роботи письменниці - юридично-консультаційний центр допомоги біженцям «Права
людини не мають кордонів». Вона - член
Національної спілки письменників України. Живе у Львові.
Галина Пагутяк - автор книг
прози: «Діти» (1982), «Господар» (1986), «Потрапити в сад» (1989), «Гірчичне
зерно» (1990), «Записки Білого Пташка» (1999), вибраної прози «Захід сонця в
Урожі» (2003), романів «Писар Східних Воріт Притулку» (2003), «Писар Західних
Воріт Притулку» (2006), «Зачаровані музиканти» (2009) та інших, багатьох есе.
Один раз письменниця виступила і з поетичними творами - циклом поезій під
назвою «Молитви».
Лауреат літературної премії Фундації
Антоновичів (1998), премії Форума видавців (м. Львів) за роман «Слуга з
Добромиля» (2007), премії «Портал» за роман «Книгоноші з Королівства» (2008),
Національної премії імені Тараса Шевченка (2010) за книгу прози «Слуга з
Добромиля»
Проза Галини Пагутяк
перекладена англійською, німецькою, російською, словацькою та хорватською мовами.
Після виходу повісті «Захід
сонця в Урожі» літературознавці почали називати Галину Пагутяк «останньою
Ольгою Кобилянською». Давно уже ніхто з жінок в українській літературі так не
заворожував читача своєю міфо-поетичною прозою, як це робить Галина Пагутяк.
Вона ввійшла в літературу рано, двадцятитрирічною дівчиною, ввійшла стрімко і
сміливо. Дебютувала великими творами, і в кожному була іншою. Згодом Галина
подивувала своїх прихильників філігранною малою прозою. У своїх новелах в
декількох рядках, в одному абзаці, вона творить надзвичайної сили й яскравості
образи.
Галині Пагутяк властиві
фантастично-символічна манера письма, прорив до «вигаданого світу», потяг до
містики та безнастанних пошуків спасіння людської душі у жорстокому світі.
Письменниця постійно прагне зазирнути і за межу людської свідомості та
осмислити пограничний стан людського буття. Недомовленість у багатьох її творах
дає великий простір читацькій фантазії, спонукає до співтворчості, робить
образи багатовимірними, врешті, несе в собі шарм таємничості й незбагненності.
Вона тонко й глибоко відтворює і національну автентичність.
Останніми роками помітний в її
прозі і вплив літератури Сходу, зокрема японської. Так, роман «Книга снів і
пробуджень» написаний у жанрі дзуйхіцу, традиційному для японської літератури.
Прочитайте роман-феєрію Г. Пагутяк «Зачаровані музиканти» тут
Пригадайте значення термінів алюзія, феєрія.
Запишіть власні враження після прочитання твору.
Немає коментарів:
Дописати коментар