Вітаю на блозі словесника. Сподіваюся, що інформація буде цікавою та корисною для Вас

Вітаю на блозі

четвер, 13 квітня 2023 р.

13.04.2023

 Урок розвитку мовлення. Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі? (твір за оповіданням Володимира Дрозда "Білий кінь Шептало")


1. Обговорення

Білий кінь Шептало – це алегоричний образ. Автор зображує людину у стані внутрішнього роздвоєння. Підсвідомо вона хоче бути вільною,  не хоче приймати рабську долю, бути "як усі", опирається "сірій" буденності, але зазнає поразки у цій боротьбі. Людина змирилася зі звичним станом речей. Так і білий кінь, повертається додому, але навіть і подумати не зміг, що рідне подвір’я вже зачинене для нього. Проте він вирішив все-таки тут залишитися, тому "скільки зміг, просунув голову між двох жердин та й собі задрімав..."

Поміркуйте:

1• Звідки беруться "ланцюги", які пригнічують нас, стримують, перешкоджають нам? Що заважає нам бути вільними?

2• Яким чином можна допомогти собі позбутися "ланцюгів"? Чи можемо ми зробити щось, щоб допомогти іншим розірвати свої "ланцюги"?

3• Наскільки складно робити вибір? Хто або що впливає на наш вибір? Наскільки вдається зберігати свою індивідуальність у ситуації вибору?

Кожна   особистість  виділяється   з   групи   людей   своєю  неповторністю,   своїми рисами  характеру.

2. Робота з текстом. Дайте відповіді на запитання.

1. Хто головний герой оповідання?

2. Що втілює письменник в алегоричному образі  коня?
3. Які приємні спогади допомагають героєві у важкому повсякденному житті?

4. Що розповідала мама про гордих білих коней? 
5. Чи змінилося життя  білого коня?

6. Чому Шептало втрачає своє "я"?
7. Коли виявляється твердість характеру Шептала?
8. Як почував себе на волі кінь? 
9. Що змусило коня повернутися до стійбища? 
10. Що стало алегоричним образом тогочасної системи?
11. Кінь кинувся у грязюку, бо подумав про що?

12. Про що вперше пошкодував Шептало, коли на порозі стайні спинився Степан?

 3. Перегляньте відео. Яким ви бачите коня з даного відео?



4. Поміркуйте:

Що  ж  таке  особистість? "Особистість" - дуже  багатозначне слово.  У  цьому  понятті   виражається  найголовніше, що  притаманне цій  людині,- сукупність  її          внутрішніх   якостей  як  суспільної  істоти: що любить, цінує,  як ставиться  до інших, чи  вміє тримати  своє слово, самостійна  чи       піддається впливу  чужої  волі.   Людина  і  особистість — це   синоніми. Людина  не  обов’язково  є         особистістю   (наприклад    новонароджений),  але  особистістьце   завжди   людина,  і   особистістю  не  може  бути   ніхто, окрім   людини. Особистість  неповторна,  як  і  людина. Особистість — це   людина  як  носій  свідомості. Особистістю  не  народжуються, а стають  у  певних  суспільних   умовах. Людина  має  докласти  певних зусиль,  щоб  стати  цілісною,  гармонійною особистістю.

5. Творче завдання

Якби   ви мали  таку   можливість,  то якими  з  наведених  якостей  ви  наділили  б:

а)   себе;           б)   свого друга;          в)   батьків ;            г) учителів   ?

Характеристики:

Знання, уміння, навички     

Розумові  здібності    

Працьовитість,  старанність           

Заповзятливість,  активність

Доброта,  доброзичливість   

Чесність, справедливість     

Відповідальність, обов’язковість      

Самостійність         

Цілеспрямованість

Товариськість         

Творчі здібності     

Оптимізм, життєрадісність     

 Підсумок

Шептала досвід досить незвичайний,

Проте урок його простий:

До волі прагнеш надзвичайно -

не забувай, що ти такий

один на цілий світ вселенський,

що в тобі іскра та горить,

яка до цілі долетить.

Ти особливий, неповторний,

Ти маєш право на життя

Таке, якого серце хоче ,

І не зважай на каяття.

Лети, якщо в політ зібрався,

рушай, якщо покличе путь,

Але Людиною найперше

Лишитись тільки не забудь.

 

Завдання

Напишіть твір на тему "Вільний, бо живий" (за твором В. Дрозда)

 

 




Немає коментарів:

Дописати коментар