Відокремленні обставини. Складання допису дискусійного характеру до блогу «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку — Інтернет?» з використанням відокремлених обставин
1. Повторіть теоретичні відомості про відокремлення другорядних членів речення
2. Виконайте вправу на закріплення навичок
3. Розвиток мовлення
Блог як жанр журналістики
Блог (англ. blog, від web
log — «мережевий журнал чи щоденник подій»)
— це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються.
Блог заводять собі різні
люди з різних причин: одні ведуть його як щоденник поточних справ, заносячи туди
всі події, що відбуваються з ними; інші виносять якісь проблеми особистого,
часом інтимного характеру: про стосунки в сім'ї, виховання дітей, здоров'я
тощо; хтось на сторінках свого блогу
друкує власні творчі доробки – справжні літературні шедеври: вірші, оповідання, новели чи фейлетони.
Сьогодні така форма вираження особистої громадянської позиції має визначну
роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі
за права людини у світі, та й просто у комунікації та обговоренні будь-яких
ідей поміж людьми.
Що таке допис
дискусійного характеру?
Допис
- стаття,
повідомлення про що-небудь, написані для газети,
журналу і т. ін. кореспондентом або читачем.
Дискусія - широке публічне обговорення якого-небудь спірного питання. опис дискусійного характеру – це публіцистична
стаття, у якій чітковисловлюється позиція автора щодо актуальної певному колу
читачів проблеми.
Особливості допису:
в основі – актуальна
проблема, яка не має однозначного вирішення;
наведені різні,
протилежні точки зору на зазначену проблему;
чітко висловлюється
позиція автора ;
наведені переконливі
аргументи, або особисті авторські, або процитовані
з вагомих авторитетних джерел;
приклади з суспільного
життя, зокрема статистика – цифри, факти;
висновок;
лаконічність,
стислість;
емоційність образність.
Як створити допис дискусійного характеру?
1. Проблема вам уже
запропонована: "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку – Інтернет".
2. Вивчаємо це питання за
допомогою різноманітних джерел, наприклад, Інтернет-ресурсів
та соціального дослідження.
Щодо Інтернет-ресурсів,
вивчаємо інформацію, що отримали за допомогою
пошукового рядка; тезисно конспектуємо з вказівкою на джерело, акцентуючи увагу на таких моментах: так/ні
– чому. Систематизуємо отримане
за різними точками зору разом з аргументами на доказ цих думок. Бажано чітко окреслити протилежні позиції,
а схожі чи близькі за змістом просто
узагальнити. Щодо соціального
дослідження – пропонуємо дати відповідь на це питання
людям різних вікових категорій (родичам, сусідам, учителям, школярам з різних класів, друзям у
соціальних мережах тощо). Узагальнюємо
і систематизуємо відповіді саме за віковою шкалою.
3. Осмислюємо отримані результати
й остаточно визначаємося з особистою
позицією.
4. Створюємо допис за
структурою висловлення-роздуму, у вступі наводимо різні точки зору з
відповідною аргументацією.
5. Виділяємо речення з
відокремленими обставинами й осмислюємо їх роль
у висловленні як виражального засобу.
ВАЖЛИВО!
Ваш допис має бути
стислим, лаконічним, образним та емоційним. Для цього
ви маєте використати різноманітні мовно-стилістичні та художні засоби, а саме: оціночні слова,
зменшувально-пестливу чи збільшувально-згрубілу
лексику, епітети, метафори, порівняння, літоти, гіперболи тощо.
Ефективними можуть бути
риторичні звертання чи запитання, окличні чи незавершені
речення.
ВАЖЛИВО!
Автори творів
публіцистичних жанрів борються за читацьку аудиторію, а це означає, що ваш допис повинен бути
цікавим, оригінальним та інформаційно
змістовним. Читачі обирають
допис для більш глибокого ознайомлення з ним за заголовками.
Доберіть до своєї статті заголовок, який би неначе кричав: "Прочитай мене".
ЗАВДАННЯ!
Створити допис
дискусійного характеру до блогу "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку – Інтернет" з
використанням відокремлених обставин.
Немає коментарів:
Дописати коментар