Вітаю на блозі словесника. Сподіваюся, що інформація буде цікавою та корисною для Вас

Вітаю на блозі

вівторок, 23 листопада 2021 р.

24.11.2021

 Тема уроку. Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому. Підрядні сполучники й сполучні слова в складнопідрядних реченнях. Основні види складнопідрядних речень 

1. Привітання в групі Телеграм "9 клас Дистанційне навчання".

2. Перегляньте відеопояснення за темою уроку


3. Робота з підручником. Опрацюйте теоретичний матеріал § 17 ст. 62 - 63. Виникли запитання? Давайте обговоримо в групі.

4. Випишіть складнопідрядні речення.

1. Крізь замерзлі шибки на долівку, на лаву й на тапчан цідиться ранкове жовте світло, а лід від нього на склі – блакитнуватий.

2. Зелене листя калини в’яне, засихає, а ягоди починають горіти ще яскравіше, наче кров калини достигає, набираючи буйної снаги.

3. Квітуче, рожеве обличчя з красивими правильними рисами, добродушна усмішка й густий голос – усе це говорило про незвичайне здоров’я чоловіка.

4. Тільки серце моє крила туга німа, не втішала квітуча природа.

5. Стара розповіла, що в їхньому селі люблять співати народні пісні.


5. Виконайте вправу 2 на ст. 63 за умовою. Пам’ятайте, частини складнопідрядного речення позначаються дужками: головна - квадратними, підрядна круглими, від головної до підрядної ставиться запитання.

Друзі підійшли до лісу (Якого?), що (він, ліс) виднівся здалеку.

Схема: [ – = ], (що = ).

6. Творче моделювання. До поданих головних частин додати підрядні

1. Я знову задивляюсь у твої очі, що ... . 2. Навколо було багато квітів, які ... . 3. Я чекаю на той день, коли ... . 4. Є слова, котрі ... . 5. Я хочу жити в такому світі, де ... . 6. Надумано, негадано забігла в глухомань, де ... . 7. В’яне серце моє од щасливих очей, що ... . 8. Несу любов свою здалека, яку ... . 9. Піснями і танцями вітали наші предки природу, що ... . 

Немає коментарів:

Дописати коментар