Контрольна робота з теми
«Складнопідрядне
речення з кількома підрядними.
Безсполучникове
складне речення».
Виконуєте контрольну роботу в робочому зошиті. Надсилаєте виконане завдання в групу. Успіху!
ІІ варіант
1.
Укажіть речення
з послідовною підрядністю
А)
Вірю, що врешті збагне людина те, що земля нам дана єдина.
Б)
І скрізь, де генія сіяє слава, де
світ новий підвівся із руїн, Франкові нашому – земний уклін.
В)
Щоб мене зневіра не скосила, щоб не подолали вороги, земле рідна, влий
своєї сили і вділи цілющої снаги.
Г)
Коли Черниш підходив до поста, його увагу привернув кремезний, плечистий
сержант, який саме розмовляв про щось з прикордонниками.
Д) Я руку подаю через моря і гори усім,
хто камінь б’є, хто землю ревно оре, хто
вугіль добува і зеленить поля.
2.
Яке складне безсполучникове речення виражає одночасність
дій, явищ:
А) Пригріло сонечко, обсохла земля, потягло
орача в поле.
Б) Глянеш на небо – небо високе, глянеш
на хмари – хмари летять.
В) Сьогодні особливо звабно темніли на
приполах обскубини гречки, легка
паморозь пирію стелилась у долинах, молода конюшина між карячкуватих дубів
кликала у лісосмугу.
Г) Чогось завжди так виходить: гарного гриба
не знайдеш, а поганка сама в очі лізе.
Д) Я знаю: світ росте із доброти
3.
Укажіть правильне визначення виду
підрядності в складнопірядному
реченні з кількома підрядними.
Неоднорідна підрядність -
A) підрядність, за якої перше підрядне залежить від головного речення, друге
підрядне – від першого, третє – від другого і т. д.
Б) підрядність, за якої однакові за значенням підрядні речення відносяться до
якогось одного члена в головному реченні або до головного речення в цілому.
B) підрядність, за якої кілька підрядних частин різних типів пояснюють якийсь
один член головної частини або ж відносяться до різних її членів.
Г) підрядність, для якої притаманні підпорядкування різного характеру.
(1б-3б)
ІІ рівень
Завдання 4-6 мають по
п’ять варіантів відповідей, серед яких дві правильні. (3б)
4. Виберіть складнопідрядні речення, частини
яких з'єднані за допомогою сполучних
слів.
А Сиву голову шануй, аби й сам такої
нажив (Нар. творч.).
Б
І скрізь, де тропа моя в’ється, лишав я частиночки серця (І. Драч).
В
І дві вербички стали на сторожі, щоб ту могилу час не зарівняв (Л. Костенко).
Г
Як зерно вродиться, то золото само прикотиться (Нар. творч.).
Ґ
Хай мені зоріють зорі, доки сонце моє спить (Олександр. Олесь).
5. Укажіть речення, у яких допущені пунктуаційні
помилки.
А Огні в тій стороні погашено, щоб ворог передчасно не доглянув, що тут
робиться (І.Франко).
Б Коли проб’ється там, де ти ходив потік, чи
встане палац білий тоді вже ти зробиш діло господарем по цій землі пройдеш (Ю.
Забашта).
В Хто хоче нехай розпитає, як сонце
за степом сідає, як жито, мов хвиля, біжить (Л.Первомайський).
Г Якщо прийде журба, то не думай її рознести у
веселощах бучних за столом, де веселії друзі твої п’ють, гуляють при покликах
гучних (Леся Українка).
Ґ І тільки мати
знає, яке в нього справді здоров’я і як легко
чіпляються до нього всякі хвороби (О. Гончар).
6. Укажіть
складнопідрядні речення з послідовною підрядністю.
А
Ми дивились довго, як хмаринка тане, як синіє синь, як колише вітер
струни павутин (М. Рильський).
Б. Чи буде ясно, чи будуть грози, чи
прийде часом якась наруга, ти не зіб'єшся в своїй дорозі, не скривдиш жінки, не зрадиш друга (В. Гуртовенко).
В Я готовий
повірити в царство небесне, бо не хочу, щоб в землю ішли без сліда безіменні, святі, незрівнянно чудесні, горді діти землі, вірні
діти труда (В. Симоненко).
Г
Коли ми йшли удвох з тобою вузькою стежкою по полю, я гладив золоте
колосся, як гладить милому волосся щаслива, ніжна
наречена (Д. Павличко).
Ґ
Я знала виродка, що цурався жінки, що привела його на світ (І. Вільде).
ІІІ рівень (3 б)
Накреслити схему й дати
характеристику речення (знаки пропущено):
Коли пригріє тепле сонечко я насолоджуюся
тим як у небі весело шугають ластівки і співають жайвори.
1)Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями
і видом підрядної частини.
1)Укажіть відповідність між реченням та розділовими знаками. (3б)
В даних складних
безсполучникових речень
ставиться:
А) тільки кома
Б) крапка з комою
В) тире
Д) двокрапка
Речення :
1.
Нема такого
хліба на землі як той що моя мати
випікала на листі горіховому в печі.
2.
Мені здається
твої очі в мою душу світять з вишини.
3.
Там вечір дихає
туманами йому зоря з дитинства сниться.
4.
Ще сонячні
проміні сплять досвітні огні вже горять.
5.
Білі акації
будуть цвісти в місячні ночі жагучі промінь морями заллє золотий річку і верби
і кручі.
Немає коментарів:
Дописати коментар