Інтерв’ю в публіцистичному стилі
1. Відновлення знань про особливості
публіцистичного стилю мовлення.
Пригадаймо, що ми знаємо про публіцистичний
стиль?
– Слово
«публіцистичний» походить від латинського слова, що означає «суспільний,
державний». Спільнокореневим зі словом публіцистичний є слово «публіцистика»
(суспільно-політична література на сучасні актуальні теми).
Пригадайте й назвіть ознаки публіцистичного
стилю (точність,
логічність, піднесеність, офіційність)
Мета:
– Інформувати,
передавати суспільно значущу інформацію з одночасним впливом на читача,
слухача, уселяти їм певні ідеї, послуги, спонукати до відповідних вчинків та
дій.
Сфера використання:
– Суспільно-економічні
відносини;
– Культурні
відносини;
– Політичні
відносини
Інтерв’ю –
це жанр публіцистики, бесіда журналіста з однією або кількома особами, що
проводиться у вільній манері для з’ясування нових відомостей, встановлення
подробиць, визначення чиїхось позицій, поглядів на певні події.
Інтерв’юер –
той, хто проводить інтерв’ю; людина, яка перебуває у безпосередній взаємодії з респондентом з метою одержання від нього інформації.
Респондент
(англ. Respond –
відповідати) – особа, яка є джерелом, комунікатором
спеціальної інформації під час опитування.
Процедура інтерв’ю передбачає:
– Вибір
об’єкта (тобто особи з якою слід проводити інтерв’ю)
– Визначення
місця і часу проведення інтерв’ю
– Залежить від цілей і направленості інтерв’ю
– Види інтерв’ю:
– Інформаційне –
ознайомлює аудиторію з відомостями про особу, її діяльність, погляди.
– Аналітичне –
містить аналіз фактів, поглядів, учинків, відповідаючи при цьому на запитання:
чому? яким чином? що це означає?
– Інтерв’ю-портрет –
розкриває особистість співрозмовника, створює його характеристику, висвітлює
систему його цінностей.
А тепер ми можемо
обговорити, про що ж повинен подбати юний журналіст, щоб інтерв’ю стало успішним.
1)
вибрати
об’єкт і тему розмови;
2)
чітко
усвідомлювати, що саме хоче дізнатися;
3)
налагодити
контакт з майбутнім співрозмовником;
4)
розробити
питання;
5)
під
час розмови викликати довіру, вміти вчасно зупинитися;
6)
запитувати
про те, що потрібно для матеріалу;
7)
не
соромитися незнання чогось;
8)
бути
тактовним у поведінці;
9)
використовувати
технічні засоби фіксації інформації.
3. Прочитайте запитання та оберіть одне з
них, на яке ви б самі хотіли дати відповідь. Дайте на нього відповідь.
1. Ваша найхарактерніша риса?
2. Яка ваша мрія про щастя?
3. Що для вас є найбільшим нещастям?
4. Яким би ви хотіли бути?
5. Ваш улюблений колір?
6. Ваші улюблені письменники (поети)?
7.Улюблений літературний герой?
8. Здібність, якою ви б хотіли володіти?
4. Взяти
інтерв’ю у матері, батька, бабусі або дідуся. Записати його (розділові знаки як
при діалозі).
Немає коментарів:
Дописати коментар