КОНТРОЛЬНА РОБОТА
8 клас
ІСТОРИЧНІ ПІСНІ. ДУМИ
І рівень (3 б.)
Визначте: так чи ні.
1. В історичній пісні «Зажурилась Україна» розповідається про боротьбу козаків під проводом Богдана Хмельницького
проти ляхів?
2. Сірко вирушає зі своїми побратимами «до хана у гості»?
3. Вороги «живцем серце виривали» з Устима Кармалюка?
4. На Савур-могилу поставили Морозенка?
5. Автором пісні «Засвіт встали козаченьки» вважають Марусю Богуславку?
6. Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтавщини?
ІІ рівень (3 б.)
Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді.
1. З ким порівнюється військо запорозьке, яке вирушає в похід (пісня «Ой
Морозе, Морозенку»)?
а) З соколами;
б) з яструбами;
в) з орлами; г) з чайками.
2.Яку
чисельність війська зібрав Максима Залізняка у місті Жаботині (пісня «Максим
козак Залізняк»)?
а) Десять тисяч; б)
двадцять тисяч;
в) тридцять тисяч;
г) сорок тисяч.
3.Хто «зібрав
собі славних хлопців» для боротьби з поневолювачами (пісня «За Сибіром
сонце сходить»)?
а) Сірко;
б) Кармалюк;
в) Морозенко; г) Хмельницький.
4.Особливий спосіб
виконання дум – це:
а) тирада;
б) славословіє;
в) піснеспів;
г) речитатив.
5. Кого просять невольники
вислухати «у просьбах щирих, у нещасних молитвах» (дума «Маруся Богуславка»)?
а) Марусю; б)
один одного;
в) Бога;
г) пана турецького.
6.З якого твору слова: «Тяжко жити без милого На
чужій сторонці!»?
а) «Ой не ходи, Грицю»; б) «Віють
вітри, віють буйні»;
в) «Зажурилась Україна»; г) «Буря на
Чорному морі»
ІІІ рівень (3 б.)
1.Установіть відповідність між цитатою та літературним героєм (2 б.)
1. «Ой той то ..., |
А.Гриць |
ІV рівень (3 б.)
Напишіть тір-роздум на одну з тем:
Напишіть тір-роздум на одну з тем:
1. За
що шанує народ пісні Марусі Чурай».
2.«Історична
пісня — минуле українського народу».
3.«Моя
улюблена українська історична пісня».
Немає коментарів:
Дописати коментар