Вітаю на блозі словесника. Сподіваюся, що інформація буде цікавою та корисною для Вас

Вітаю на блозі

вівторок, 21 березня 2023 р.

22.03.2023

 

8 клас

 

Контрольна робота
 
Однорідні члени речення. Звертання.
Вставні слова, словосполучення, речення
Тест

 

І. Завдання низького рівня. З чотирьох варіантів виберіть одну правильну відповідь (по 1 балу за правильну відповідь).

 

1. Укажіть речення з однорідними членами, що пов’язані змішаним зв’язком.

А  Тоді він запустив блискавкою руки в воду, піймав рибу коло голови і заклав пальці в її зябра (А. Чайковський).

Б   То золоте дитинство дзвонить дзвіночками в гаях, синіми волошками зоріє в полях, бризкає водою на Ворсклі... (І. Багряний).

В   Кость радо слухатиме її простеньке, невибагливе, провінційне оповідання... (Б. Антоненко-Давидович).

Г   Не мав за своє життя бідолаха ні подяки, ні доброго слова (О. Гончар).

2. Укажи речення зі вставним словосполученням.

А   Коротко кажучи, це треба зробити сьогодні.

Б   У горах (а в Україні він росте переважно в нижньому гірському лісовому поясі Карпат) ялівець почуває себе добре ит. енц.)

В   Андрій посміхнувся радісно, може, вперше за всі тижні окупації (В. Вакуленко)

Г   Сизокрилий орле, високо літаєш, а чи далеко мого сина у війську вбачаєш? (Нар. тв.).

 

3. Позначте речення з поширеним звертанням.

А   У Вербний тиждень, за народним віруванням, не можна сіяти городини... (З журн.)

Б   Знаю, знаю, дівчинонько, чим я тебе розгнівив: що я вчора ізвечора із другою говорив (Нар. тв.).

 В   Верни до мене, пам’яте моя... (В. Стус)

 Г   О сарнонько, приходь вечірньою добою на скло прозорих вод... (О. Олесь)

 

 

ІІ. Завдання середнього рівня. З шести варіантів відповідей виберіть 2 правильних (2 бали за правильну відповідь: 6 : 2 =3).

 

4. Визначте речення, у яких при узагальнювальних словах слід поставити тире.

А. Крикнула Мотря на порозі так, що двері з обох хат разом одчинились і з дверей повискакували всі і Карпо, й Лаврін, і Кайдашиха, й Мелашка (І. Нечуй-Левицький ).

Б. Тиша була наповнена всякими звуками і дзвінкою піснею жайворонка, і дзижчанням польових мух, і тихим мелодійним шелестом стиглого жита (М. Коцюбинський).

В. Широка синя стрічка в материному очіпкові, біла сукня на дочці, червона стрічка, котрою був підперезаний Олесин стан, червоний бант в косах усе так налякало студента, що він сидів як на шпильках (І. Нечуй-Левицький).

Г. Хай на ньому цвіте росяниста доріжка, і зелені луги, й солов’їні гаї, і твоя незрадлива материнська ласкава усмішка, і засмучені очі хороші твої (А. Малишко).

Д. Вони всіляко підступали до Івана і щирістю, і насмішками, і жартами, і направду (І. Франка).

Е. Лози, кручі, висип, ліс усе блищить і сяє на сонці (О. Довженко).

 

 5. Укажіть речення, в яких є вставлені речення (розділові знаки пропущено).

А   Далеко-далеко те знають хіба що лелеки розкидала доля кептарики і сіряки (Б. Олійник).

 Б   Коли морська зірка повзе то один із променів трохи піднятий і виставлений уперед  ит. енц.).

В   За його розрахунками він уже повинен бути навпроти літака (В. Вакуленко).

 Г   Зоре моя вечірняя зійди над горою поговорим тихесенько в неволі з тобою (Т. Шевченко).

Д  В усіх морях та океанах нашої планети водяться морські істоти що називаються морськими зірками (Дит. енц.).

Е  Коли Сашко думав про матір а він тепер думав про неї майже постійно він ніби стояв на гарячому пружному вітрі (В. Дрозд).

 

6. Визначте рядки, у яких всі слова в кличному відмінку.

А. Сестрицю, Інно, чайко, дядьку, хлопче.

Б. Королево, село, коромисло, Славо, Мирослав.

В. Андрію, женче, козаче, їжаче, жінко, учителю.

Г. Пісне, вітре, доле, Дніпре, братику, місяченьку.

Д. Поле, Ілле, поезіє, друже, куме, весна.

Е. Сергію, Марино, калина, жуче, осене.

 

ІІІ. Завдання достатнього рівня (7 завдання оцінюється у 2 бали, 8 – 4. Разом: 6 : 2 =3)

 

7. Перепишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір речення (розділові знаки пропущено).

Якісь занедбані певно від старих ще хазяїнів жоржини і червоні невибагливі півники побіля веранди в саду здавалось по-особливому сьогодні прибрались (Б. Антоненко-Давидович.)

  

8.  Установи відповідність між реченнями та значенням ужитих у них вставних слів.

1      почуття;                           А  А спори, наприклад, опенька, можна

2      оформлення думки;                 розгледіти, якщо покласти шапку зрілого

3      ввічливість;                            гриба на темний папір.

4      невпевненість.                  Б   Але, мабуть, найдивовижніше у цієї

рослини — її шишки (Дит. енц.).

В   Даруйте, чи можна зайти до кабінету?

 Г   На жаль, квітки папороті ніхто ніколи

не бачив (Дит. енц.).

 Д   У мене душа, зрозумійте, піснями аж бринить.

(Ліна Костенко)

 

ІV.       Творча робота (3 бали).

Уявіть себе екскурсоводом. Розкажіть гостям вашого міста про певну місцевість, будівлю або пам’ятник, використовуючи однорідні члени речення, звертання і вставні слова. Підкресліть їх у тексті.

                        Орієнтовний обсяг роботи – 10-12 речень.

Немає коментарів:

Дописати коментар