Вітаю на блозі словесника. Сподіваюся, що інформація буде цікавою та корисною для Вас

Вітаю на блозі

понеділок, 27 лютого 2017 р.

Вітаємо призерів обласного етапу МАН

Протягом 2016 - 2017 навчальному році Панасюк Інна продовжила займатися  в Гайворонській філії МАН. Стала призером обласного етапу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН (ІІ місце) з роботою «Зображення реалій українського села першої половини ХХ століття в мемуарній прозі сучасників» (за книгою В. Б. Матлашенка «І не лише про себе…»).

 Матеріалом для дослідження було обрано книгу нашого земляка Вілена Борисовича Матлашенка "І не лише про себе...".  Автор народився в с. Червоне (на той час Джулинського району Вінницької області) 10 березня 1939 року. Незважаючи на труднощі, успішно закінчив спочатку Червонянську семирічну, а потім Тернівську середню школи. Мріяв стати аграрієм, тому 1956 року подає документи до Львівського сільськогосподарського інституту. Як медаліст має право на зарахування без вступних іспитів, але через помилку секретаріату пізно отримує повідомлення про обов’язковий письмовий екзамен з математики і не встигає вчасно приїхати до Львова. Обурений несправедливістю, хлопець випадково натрапляє на оголошення про набір студентів до Черницького сільськогосподарського технікуму Миколаївського району Дрогобицької області.  Це був перший, але дуже важливий крок до здійснення мрії. Пізніше буде навчання у Львівському сільськогосподарському інституті, робота в різних господарствах країни, управлінська  та педагогічна діяльність. Сьогодні Вілен Борисович Матлашенко – кандидат економічних наук, викладач Львівського державного аграрного університету. А ще науковець, письменник, поет, мемуарист.
У передмові до своєї книги «І не лише про себе…» В. Б. Матлашенко зазначає, що має намір представити особисті спогади у «канві історичного розвитку суспільства, зі своїми особистими переживаннями та зв’язками з багатьма людьми, з якими мене зводила доля». Адже кожна морально зріла людина не може бути «байдужою до свого духовного коріння, до біографії своїх предків».
Роботу над книгою автор починає 2010 року з глибоким переконанням в тому, що досвід поколінь та окремих людей має величезне пізнавальне та повчальне значення. Людина без знань про надбання своїх «славних предків», історичної пам’яті про них, «обділена і принижена», тому Вілен Борисович Матлашенко дбає про те, щоб «…мої нащадки, – діти, внуки, правнуки і т.д., – не були позбавлені пам’яті про власне родинне коріння принаймі у тому часовому відрізку, який представлений моїм життям».
На нашу думку, твір В. Б. Матлашенка має яскраво виражені жанрові ознаки автобіографічних мемуарів, а саме:
-         мемуарист відтворює характер доби, описує події, свідком яких був особисто;
-         залучає до характеристики суспільних явищ додаткові джерела інформації: газети, спогади очевидців, мемуарну літературу;
-         дає власну оцінку зображуваним явищам;
-         власний життєпис виписується паралельно до суспільних подій, при цьому увага акцентується на оточенні автора, його родині, побутових умовах, освіті, особистим здобуткам в професійній сфері, педагогічній діяльності.                                                 Композиційно твір складається із чотирьох розділів:
-         «Моє родинне гніздо, доросле дитинство» – розповідь про родовід; дитинство та сільська юність автора; випробування, що випали на долю українського села 20 – 50-х років ХХ століття; історії односельчан;
-         «Мріялось, бажалось… Чи збулося?» – вибір професії, навчання в технікумі та інституті; екскурси в минуле Львова, Дублян; власна родина;
-         «Випробування на зрілість» – професійна діяльність в сільських господарствах Львівської області, управлінська діяльність;
-         «На широкій науково-педагогічній ниві» – викладацька та наукова практика в Львівському державному аграрному університеті.
Розпочинаються автобіографічні мемуари прологом «Замість вступу», закінчуються епілогом. Після кожного розділу автор підсумовує написане, виділяє найважливіші моменти, дає власну оцінку певним суспільним подіям.
         Виклад матеріалу побудований у формі уявного діалогу з майбутнім читачем книги. І хоча автор адресує свій твір власним нащадкам, книга не може не зацікавити пересічного читача емоційністю розповіді, оригінальними судженнями та висновками, фактичним матеріалом. В нашому дослідженні ми будемо аналізувати особливості зображення життя українського села (конкретно с. Червоне Гайворонського району Кіровоградської області) через призму авторського сприйняття суспільних подій ХХ століття. 

Немає коментарів:

Дописати коментар