Особливості композиції повісті Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»
1. На кого
хотів бути схожим Славко? (0,5 б.)
А. На батька.
Б. На Юлька.
В. На вчителя
географії.
Г. На тренера.
2. Що відповів
Андрій Степанович на бажання Славка стати фехтувальником? (0,5
б.)
А. «Група повністю
укомплектована».
Б. «Група повністю
укомплектована, однак приходь».
В. «Група буде
укомплектовуватись з наступного року».
Г. «Секція з фехтування
працювати не буде».
3. Що стали
казати про Беркуту через півроку тренувань? (0,5 б.)
А. Що він не виправдав
сподівань матері.
Б. Що він гідний син
своїх батьків.
В. Що він найздібніший учень
Андрія Степановича.
Г. Що він майбутній
республіканський чемпіон.
4. Яке
розчарування спіткало учнів 7-Б класу? (0,5 б.)
А. Скасували екскурсію
на канікулах.
Б. Захворіла
класний керівник.
В. Вони програли у футбол
учням 7-А класу.
Г. Славко Беркута не
здобув кубка у змаганнях.
5. Установіть
відповідність (1 б.)
Герой
Вчинок
1.Славко Беркута А. Рятує сороку з переламаним
крилом.
2.Стефко Вус Б. Страждає через невіру однокласників
3.Юлько Ващук
В.Вірить
у невинність Беркути.
4. Лілі Теслюк Г. В
міліції називає чуже прізвище
замість свого.
Д. Не
боїться пити вино
на вулиці.
6. Вкажіть рису характеру Юлька, яка була домінуючою? (1 б.)
7. Назвати героя, про якого
говориться у цій цитаті
з тексту: « І
від лагідного батькового
руху, від ласкавого «мій
хлопчику» … раптом відчув
себе сильним і
здатним довести власну
правоту. Бо ж могло бути інакше. Бо
тато міг також сказати:
« Один раз повірили –досить. Досить.» (1
б.)
·
Жанр: психологічна повість.
·
Тема: розповідь про школу і непрості стосунки
підлітків-однокласників, їхнє навчання, дозвілля, життя поза навчальним
закладом.
·
Ідея: возвеличення прагнення героїв твору знайти свій
шлях у життєвому просторі.
·
Основна думка: зброя не має своєї волі і не несе відповідальності,
у чиїх руках вона опиниться .
·
Особливості композиції : незвичайний інтригуючий початок, розвиток подій
рівномірно стосується кожного головного героя, чітка характеристика дітей
автором, символічний початок і закінчення твору.
·
Експозиція : непередбачувана ситуація, у результаті якої
відбувається пізнання ціни дружби.
·
Зав’язка : знайомство з головними персонажами.
·
Кульмінація : суд учнів над Славком Беркутою.
·
Розв’язка : закінчення як у казці.
Головні персонажі : Славко
Беркута, Юлько Ващук, Стефко Вус, Лілі Теслюк.
Немає коментарів:
Дописати коментар